niedziela, 15 maja 2016

Prokrastynacja - moje sposoby na walkę.

Zapytasz pewnie co to takiego i dlaczego z nią walczyć. Mówiąc w skrócie to choroba XXI wieku , a mianowicie odkładanie pewnych rzeczy na później. Nie wiem jak Ty ? Ja często mam z tym problem , lecz nic straconego opowiem Ci jak z tym walczyć. Dzięki cioci wikipedi możemy bardziej szczegółowo dowiedzieć się co to ta prokrastynacja




Prokrastynacja - definicja

" Prokrastynacja lub zwlekanie (z łac. procrastinatio – odroczenie, zwłoka) – patologiczna tendencja do nieustannego przekładania pewnych czynności na później, ujawniająca się w różnych dziedzinach życia. Prokrastynacja najczęściej pozostaje nierozpoznana, dopiero niedawno uznano, że jest ona zaburzeniem psychicznym. Osoby nią dotknięte – prokrastynatorzy – odczuwają trudności z zabraniem się do pracy i w związku z tym odkładają jej wykonanie, zwłaszcza wtedy, gdy nie spodziewają się natychmiastowych efektów. Osoby patologicznie zwlekające z rozpoczęciem pewnych czynności uważa się zazwyczaj za leni i przypisuje im brak silnej woli i ambicji."
Wpis pochodzi z wikipedia.org

Lenistwo jak sobie z nim radzić ?!

Teraz wszystko stało się bardziej jasne. Tak ja też jestem leniem, lecz walczę z tym. Przez większość czasu zrzucałem wszystko na moje gratisowe kilogramy, których trochę jest. Dlatego postanowiłem z nimi walczyć, tym razem bez żartów i żadnych wymówek. Wszelkie znaki na niebie mówią, że tym razem ja wygram to walkę. Pierwszy krok już zrobiłem , a jak mówią to najważniejsze. Więc pierwsze co może pomóc z lenistwem jest zmiana obecnej diety i włączenie aktywności fizycznej. Spróbuj a sam się zdziwisz jak dużo to daje. Kolejnym fajnym sposobem aby walka z prokrastyacją była skuteczna jest planowanie CELÓW. Ważne aby zaplanować sobie cele główne na cały rok. Lecz jeszcze ważniejsze jest to aby wyznaczać sobie co dzień listę zadań z jakimi musimy w danym dniu się uporać. Dlatego każdego wieczora weź tą zwykła białą kartkę papieru i zapisz sobie co następnego dnia masz do zrobienia i trzymaj się tej listy. Zobaczysz , że można sobie tak czas zaplanować aby zrobić wszystko z listy i mieć jeszcze czas na chwilę relaksu. Sprawdź  i daj znać jak Tobie to wychodzi. Ja pomimo niedzieli nie dam się prokrastynacji i biorę się za malowanie pokoju. Jak zmiany u siebie, dobrą zmianą będzie też zmiana otoczenia.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz