piątek, 17 czerwca 2016

Endorfiny - tyle szczęścia.

Z tym stanem spotkałem się już nie raz, kto by przypuszczał , że się  tak szybko uzależnię. No i przede wszystkim ten stan mogę mieć kiedy i gdzie chcę .Piękne prawda ?  Wszystko w moich rękach ,też tak możesz.  Nie nie, to nie eksperymenty z niedozwolonymi środkami, wszystko jak najbardziej legalnie. Oczywiście mam tutaj na myśli ENDORFINY. Pokochałem ten euforyczny stan i nie zamierzam z niego rezygnować.



Hormon szczęścia - czyli co powoduje przyrost endorfin w naszym organizmie.

Przedstawię Tobie kilka przykładów w jaki prosty a zarazem często i bardzo przyjemny sposób w naszym mózgu dochodzi do takiego stanu euforii. Nie będę Cię zanudzał teorią  odnośnie endorfin, zainteresowanych zapraszam do cioci Wikipedii. Ja taki stan nazywam haj z endorfiny he he ;)

Kilka sprawdzonych sposób , potwierdzonych również naukowo jak przywołać HAJ :)

Orzeźwiający prysznic 
Polecam zwłaszcza rano na przebudzenie gwarantuje , że budzi lepiej niż kawa. Weź prysznic na przemian, raz ciepła potem zimna woda. Pobudzi nie tylko Twoje ciało ale także umysł :) Teraz już wiem dlaczego po wyjściu z sauny , zalecany jest zimny prysznic , ja próbowałem  nawet wielkie wiadro zimnej wody. Boskie uczucie.

Zjedz rano owsiankę najlepiej z bananem :)
Jak się okazuje węglowodany wchodzące w skład płatków owsianych dodają nam euforycznego stanu a w połączeniu z bananem , sukces gwarantowany :) Dlaczego akurat z bananem ? Już tłumaczę . Ten produkt aż kipi od naturalnych antydepresantów, czyli magnezu jak i witaminy z grupy B. Mój organizm , po dniu przerwy od owsianki , pyta kiedy znów dostanie to pyszne danie i zarazem poprawiające mój stan umysłu :)

Zachowaj aktywność fizyczną 
To chyba bardzo oczywiste i wiele osób które wykonuje nawet te najprostsze ćwiczenia, zauważa iż nasze samopoczucie się zmienia. Zauważ, że ludzie biegający których często mijam , są zawsze uśmiechnięci i zadowoleni :) Sprawdź jeśli nie znasz tego uczucia. Co prawda u mnie z bieganiem to jeszcze za wcześnie, ze względu na wagę , ale przy dość szybkim spacerze efekt taki sam :)

Odpowiednie przyprawy
Tak , tak ! Zdziwiony ? Wszystkie przyprawy które w składzie mają kapsaicynę czyli pieprz czy uwielbiane papryczki chili . Po spożyciu tych przypraw, nasz mózg otrzymuje informację o pieczeniu w ustach, delikatnie drażni zakończenia nerwowe i organizm produkuje środek przeciwbólowy. Nie , nie nic złego się nie dzieje w naszym organizmie , oszukany mózg leczy go a TY odczuwasz ten błogi stan :)

Śmiech to zdrowie 
Tak nie jest to bez pokrycia, spójrz tylko na małe dzieci które bardzo często się śmieją , jacy są szczęśliwi :)

Miłość
Tak , wystarczy spojrzeć na zakochane pary które mijasz co dzień na ulicy. Widziałeś kiedyś na ich twarzach smutek ? Bardzo rzadko , no właśnie. Naukowcy udowodnili ,że nie musimy być z tą osobą, wystarczy o niej pomyśleć a poziom endorfin wzrasta bardzo szybko. Nie wspomnę tutaj o uniesieniach cielesnych , w tym przypadku poziom wzrasta aż o 200 %. Także kończąc tym optymistycznym akcentem , wiosna w pełni nic tylko się zakochać i oddać się przyjemnym uniesieniom :)


Owsianka -mój przepis

Nie wyobrażam sobie już dnia bez przepysznej owsianki . Co ważne przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, no i jest bardzo pożywana. Jak już pewnie wiesz płatki owsiane to węglowodany złożone , i są uwalniane stopniowo co daje nam energię na początek dnia.  Oto moje dwie wersje , mam nadzieję, że i Tobie przypadnie do gustu. Szczerze nie zdawałem sobie sprawy, że owa owsianka z bananem wpływa na moje endorfiny. 

-Podstawa to 4-5 łyżek płatków owsianych górskich
-Szklanka mleka ( ja używam 0,5% )
-Cały banan
-Dwie łyżki  rodzynek



Druga wersja troszkę bardziej kaloryczna , początek bez zmian 
Zamiast rodzynek dodajemy suszonej żurawiny oraz garść mieszkanki orzechów :) 
Szczerze mówiąc nie byłem świadom, że owa owsianka z bananem wpływa na moje endorfiny. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz