czwartek, 7 stycznia 2016

Realizacja marzeń w 7 prostych krokach

Styczeń to zdecydowanie ten miesiąc kiedy jestem najbardziej zmotywowany w każdej sferze mojego życia. Zaczynam myśleć o postanowieniach - co w sobie zmienić i jak być lepszym w tym  nowym roku. Często jest tak ,że pozostaje to tylko w moje głowie , a realizacja marzeń to odległy horyzont. Dlatego postanowiłem raz na zawsze to zmienić i zrobić wszystko tak jak należy. Do dzieła  ! :)





Planowanie drogi do celu 

Tak jak już wspominałem w poprzednim poście nie raz jeszcze wspomnę o tej białej magicznej kartce papieru, która z użyciem długopisu daje nam niezłe pole do popisu. Biorę tą MAGICZNĄ kartkę i na niej zapisuję cała drogę . Tak, drogę do celu ,drogę do moich MARZEŃ.  Wielu pomyśli po co zapisywać wszystko na kartce papieru . Powiem Wam szczerze, też tak kiedyś myślałem. Planowanie drogi jest bardzo ważne . Opowiem Tobie to na przykładzie dwóch statków. Wyobraź sobie , pierwszy statek płynie sam bez kapitana, bez planu, nie wie dokąd zmierza w jakim kierunku w jakim celu. Jak myślicie dokąd dopłynie ? Pewnie nie daleko , lub wcale nie wypłynie z portu , po prostu zatonie. Natomiast drugi statek ma za sterami KAPITANA, ma zaplanowaną drogę, wie dokąd zmierza, Chyba wiecie ,że dotrze tam gdzie chce.  Teraz to już wiesz dlaczego tak ważne jest planowanie drogi . Bo chyba nie chcesz być statkiem bez KAPITANA i CELU ? :) Każdy z nas chce aby realizacja marzeń poszła płynnie i gładko. Zgadza się ? ;) 

Realizacja celów w 7 prostych krokach

  1. Zdecyduj się czego chcesz najbardziej, bądź precyzyjny .
  2. Zapisz TO ! 
  3. Ustaw ostateczny termin realizacji celów.
  4. Pod celami zapisz wszystko co pomoże Tobie w ich realizacji, jak i przeszkody które możesz napotkać.
  5. Uporządkuj swoją listę, ustal swoje priorytety.
  6. Zacznij  działać, weź plan , rusz się.
  7. Każdego dnia rób COŚ co Cię przybliży do Twojego CELU.
Dzięki tym 7 prostym punktom realizacja celów będzie dużo łatwiejsza. Dla mnie stała się to bardzo dużym ułatwieniem. Powodzenia :)

Postanowienie w realizacji celów 

Moim postanowieniem w realizacji celów będzie przede wszystkim większa wiara w siebie samego.Bo kto nie jak Ty sam uwierzysz bardziej w siebie . Otóż to WIARA i jeszcze raz WIARA , przybliża nasz do tego aby realizacja marzeń była łatwiejsza, pomimo wielu przeszkód jakie co dzień spotykam na swej drodze. Pamiętaj jednak o tym, że w drodze do naszych celów, zawsze będą przeszkody. Ważne aby umieć sobie radzić z tymi przeszkodami i nie skupiać się na nich lecz na rozwiązywaniu ich.  Życzę Wam powodzenia i trzymam kciuki . Pamiętajcie o MAGICZNEJ KARTCE , bez niej nasze cele to tylko marzenia. 




8 komentarzy:

  1. też odkryłem kiedyś magię zapisywania swoich priorytetów na kartce papieru, nazywałem to "wytrzymalnikiem" niestety tego już nie robię od liceum, bardzo, fajny motywacyjny post

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jest to idealna pora aby powrócić do tego , jak nie zwykle magicznego zwyczaju :)

      Usuń
  2. Ale Syzyfowi się nie udało!Inny przykład poproszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Syzyf nie miał takiej wiedzy jakiej , My mamy teraz. Pamiętaj o tym , że wszystko zaczyna się w naszej głowie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Magiczna biała kartka towarzyszy mi już od wielu lat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak sobie myślę ,że powinnam też taką magiczną kartkę mieć . Albo parę takich kartek dla całej mojej rodziny ,tylko z takimi małymi codziennymi marzeniami Np. zjeść tort czekoladowy ,pójść do kina .Raz w tygodniu spełniać marzenie któregoś z nas. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ZA !! :) Proponuję oprócz takich małych MARZEŃ wypisać te duże i je też realizować :)

      Usuń